חיפוש

מאמר ל"ב של"ם: מודל להטמעת מיומנויות חברתיות-רגשיות בכיתה

אודליה אלקובי ושירה רוזנברג 

תקציר 

בשנים האחרונות מפנימה מערכת החינוך את חשיבותן של המיומנויות חברתיות-רגשיות  (Learning Emotional Social – SEL ,(זאת בעקבות מחקרים שמצאו כי תחום זה משפיע השפעה דרמטית על הוויית הילד ועל הצלחתו בהווה ובעתיד. למורים השפעה ייחודית לתיווך 

ולקידום SEL ,משום שהם נוכחים בזירה החברתית ושוהים שעות רבות עם הילדים. עם זאת,  נמצא כי רבים מתקשים ונמנעים מעיסוק ישיר ב-SEL בכיתה. 

עם השנים, התרבו הפרקטיקות והגישות בתחום ה-SEL וחל בלבול בהגדרת המושגים ובדרכי  יישומם. מטרתו של מאמר זה היא להציג מודל מארגן ייחודי להטמעת מיומנויות חברתיות- רגשיות בכיתה. למודל חמישה רכיבים: למידה מובנית – למידה סדורה של SEL בכיתה באופן  קבוע; ברית הורים-מורים – מעורבות הורית; שגרות – יצירת שגרות מבנים וטקסים; למידה  חמה – תיווך בזמן אמת ל-SEL לאור גירויים בלתי מתוכננים; ומודלינג – המיומנויות  החברתיות-רגשיות של המורה כמודל לחיקוי. 

למאמר המלא >>